niedziela, 21 lutego 2016

Matrioszki znów na widoku

Russian nesting doll

Moi rodzice (pewnie nie tylko moi) w czasach swojej młodości zakupili komplet Matroszek - rosyjskich drewnianych laleczek, które można włożyć jedną w drugą. Popularne lale były ówcześnie w każdym domu. Komplet panienek moich rodziców zachował się do dziś. Kiedyś zdobiły popularną meblościankę teraz kurzyły się na strychu. Aż dopadłam je w swoje ręce:)  I znów jak za czasów swojej świetności zdobią tym razem mój salon. 








Troszkę szlifowania, potem malowanie i najprzyjemniejszy etap - transfer na drewnie. Na końcu lakierowanie:) I tym sposobem z starych babuszek mam nowoczesne biało- czarne panienki:) 


                                                                 BUZIAKI!









14 komentarzy:

  1. Mam słabość do takich matrioszek... ;)
    Świetnie Ci wyszedł ten transfer!
    Miłego wieczoru :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem Ci tak w tajemnicy, że transfer na malowanym drewnie wykonywałam po raz pierwszy.... Ręka drżała:) Miłego wieczorku!

      Usuń
  2. Nie pomyślałabym by tak przerobić matrioszki ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Długo się do nich przymierzałam.. ze strychu zabrałam je kilka miesięcy temu i cały czas nie wiedziałam jak "je" ugryźć :) Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  3. Ja zbieram matrioszki i uwielbiam ten motyw :-) Nie zamierzam ich jednak malować. Ale te wyszły super! :-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się że i moja wersja Ci się podoba. Oryginał jak widzisz już nie był w za dobrym stanie i potrzebował liftingu:) Pozdrawiam cieplutko:)

      Usuń
  4. Są cudowne. Dobrze że się wreszcie za nie zabrałaś.Moje ulubione kolorki i ten transfer, kurde nigdy tego nie próbowałam a też chciałam moim matrioszkom namalować buźki ale bałam się to robić odręcznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też się bałam rysować i transfer okazał się idealnym rozwiązaniem dla mnie- polecam! Te Twoje graficzne są super- nie zmieniaj! No chyba, że powiększysz kolekcje laleczek:)

      Usuń
  5. Ja jestem za! Podoba mi się ta metamorfoza!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że wersja biało-czarna przypadła Tobie do gustu:) Spokojnego wieczorku:)

      Usuń
  6. piękne! jaka szkoda ze nie mam gdzieś takich u siebie w domu!

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetnie dobrałaś im buźki :)
    urocze!

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękne wyszły Ci te matrioszki .Zainspirowałś mnie.:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetna przeróbka i bardzo oryginalna.

    OdpowiedzUsuń